Kanta-Häme: Käyttökatko Fimlabin palveluissa torstaina 14.3.2024 klo 18 – n. klo 22

Kanta-Häme: Käyttökatko Fimlabin palveluissa torstaina 14.3.2024 klo 18 – n. klo 22

Fimlab toteuttaa versiopäivityksen torstaina 14.3.2024 klo 18 – noin klo 22. Päivityksen vuoksi osassa Fimlabin palveluja on käyttökatkoja. Katkoon on varauduttu huolellisesti, mutta siitä huolimatta sillä on joitakin vaikutuksia palveluumme. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Kanta-Hämeen osalta käyttökatko vaikuttaa seuraavasti:

My+ Mikrobiologia -järjestelmä

My+ Mikrobiologia -järjestelmässä on käyttökatko torstaina 14.3.2024 klo 18 – n. klo 22, jonka vuoksi joissakin vastauksissa saattaa olla viivettä.

Veriviljelypyynnöistä tehdään Lifecare-lähete.

Tulokset vastataan Lifecareen katkon jälkeen mahdollisimman pian.

My+ Verikeskus sanomaliikenne

Versiopäivitys aiheuttaa käyttökatkon My+ Verikeskuksen sanomaliikenteeseen. Pyynnöt eivät siirry LifeCaresta My+ Verikeskukseen torstaina 14.3.2024 noin klo 18–19.15.

Pyynnöt ja vastaukset siirtyvät katkon päätyttyä. Katkon aikana valmistuneet veriryhmä- ja sopivuusnäytevastaukset näkyvät vain My+ Verikeskuksessa.

Veritilaukset, lähetyspyynnöt ja verensiirtojen kirjaaminen My+ Verikeskuksessa toimivat normaalisti.

Katkon aikana osastoilla My+ Verikeskuksesta tehtävistä sopivuusnäytepyynnöistä pitää soittaa:

  • Kanta-Hämeen keskussairaala p. 041 732 0861 (Verikeskus)