Päijät-Häme: Käyttökatkoja Fimlabin palveluissa tiistaina 18.11.2025 klo 20 – noin klo 24
Fimlab toteuttaa versiopäivityksen tiistaina 18.11.2025 klo 20 – noin klo 24. Päivityksen vuoksi osassa Fimlabin palveluja on käyttökatkoja. Katkoon on varauduttu huolellisesti, mutta siitä huolimatta katkolla on joitakin vaikutuksia palveluumme. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Päijät-Hämeen alueella käyttökatko vaikuttaa seuraavasti:
Mikrobiologian tutkimukset
Käyttökatkon vuoksi joissain vastauksissa saattaa olla viivettä tiistaina 18.11.2025 klo 20 – noin klo 24.
My+ Verikeskus sanomaliikenne
Versiopäivitys aiheuttaa käyttökatkon My+ Verikeskuksen sanomaliikenteeseen. Pyyntöjen ja vastausten siirtymisessä My+ Verikeskuksen ja LifeCaren välillä on katko tiistaina 18.11.2025 klo 20 – noin klo 21.15.
Pyynnöt ja vastaukset siirtyvät katkon päätyttyä. Katkon aikana valmistuneet veriryhmä- ja sopivuusnäytevastaukset näkyvät vain My+ Verikeskuksessa.
Veritilaukset, lähetyspyynnöt ja verensiirtojen kirjaaminen My+ Verikeskuksessa toimivat normaalisti.
Katkon aikana osastoilla My+ Verikeskuksesta tehtävistä sopivuusnäytepyynnöistä pitää soittaa.
• Päijät-Hämeen keskussairaala, p. 041 731 1061 (Verikeskus)
Jos katkon aikana ilmenee ongelmia, siirrytään tekemään veritilaukset paperisella tilauslomakkeella ja soittamalla
- Tilauslomake: Fimlab Extranet -> Lähetteet ja lomakkeet – Hakusanalla: Veritilaus ja verensiirto,
tai osoitteesta fimlab.fi/ammattilaisille
