Kanta-Häme: Käyttökatko Fimlabin palveluissa tiistaina 24.10.2023 klo 18 – noin klo 22

Kanta-Häme: Käyttökatko Fimlabin palveluissa tiistaina 24.10.2023 klo 18 – noin klo 22

Fimlab toteuttaa versiopäivityksen tiistaina 24.10.2023 klo 18 – noin klo 22. Päivityksen vuoksi osassa Fimlabin palveluja on käyttökatkoja. Katkoon on varauduttu huolellisesti, mutta siitä huolimatta katkolla on joitakin vaikutuksia palveluumme. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Kanta-Hämeen osalta käyttökatko vaikuttaa seuraavasti:

My+ Mikrobiologia -järjestelmä

My+ Mikrobiologia -järjestelmässä on käyttökatko tiistaina 24.10.2023 klo 18–noin klo 22, joka vaikuttaa samana iltana tehtävään Covid-analytiikkaan sekä veriviljelyihin.

Kiireisistä Covid-pyynnöistä tehdään sekä Lifecare-lähete että paperilähete, joka toimitetaan laboratorioon. Covidit vastataan paperilla (lähetetään putkipostilla).

Veriviljelypyynnöistä tehdään Lifecare-lähete.

Tulokset vastataan Lifecareen katkon jälkeen mahdollisimman pian.

My+ Verikeskus sanomaliikenne

Versiopäivitys aiheuttaa käyttökatkon My+ Verikeskuksen sanomaliikenteeseen. Pyynnöt eivät siirry LifeCaresta My+ Verikeskukseen tiistaina 24.10.2023 noin klo 18–19.15.

Pyynnöt ja vastaukset siirtyvät katkon päätyttyä. Katkon aikana valmistuneet veriryhmä- ja sopivuusnäytevastaukset näkyvät vain My+ Verikeskuksessa.

Veritilaukset, lähetyspyynnöt ja verensiirtojen kirjaaminen My+ Verikeskuksessa toimivat normaalisti.

Katkon aikana osastoilla My+ Verikeskuksesta tehtävistä sopivuusnäytepyynnöistä pitää soittaa:

• Kanta-Hämeen keskussairaala, verikeskus p. 041 732 0861