Kanta-Häme: Käyttökatkoja Fimlabin palveluissa 12.9. klo 20–23

Kanta-Häme: Käyttökatkoja Fimlabin palveluissa 12.9. klo 20–23

Teemme huoltotöitä palvelinympäristössämme, minkä seurauksena Fimlabin järjestelmissä on käyttökatkoja torstaina 12.9.2024 klo 20–23. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.

Kanta-Hämeen osalta käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti:

Katkon aikana kiireelliset laboratoriopyynnöt tehdään paperilähetteillä, mutta kaikista pyynnöistä tulee soittaa. Vuodeosastojen osalta soitetaan numeroon 041 732 0860 ja päivystyspoliklinikan osalta numeroon 041 732 0858.

Veritilaukset tehdään katkon aikana paperilla ja niistä soitetaan numeroon 041 732 0861.

Digitaaliset EKG-rekisteröinnit eivät ole nähtävissä WebFimlabin kautta.

  • Katkon aikana otetut EKG:t tulostetaan rekisteröintilaitteelta (MAC360 Copy-nappula)

Oman organisaation aiemmat laboratoriotutkimustulokset ovat nähtävissä normaalisti omasta potilastietojärjestelmästä.

LifeCareen katkon aikana kirjatut tutkimuspyynnöt siirtyvät laboratorioon vasta katkon päätyttyä.

Vierilaitteiden (i-STAT) tulokset siirtyvät katkon jälkeen WebFimlabiin ja LifeCareen.

Cobas LIAT (KHKS päivystys):
Näytteet tulee analysoida henkilötunnuksella katkon aikana, mikäli näytetarroja ei ole saatu tulostettua etukäteen. Tulokset eivät siirry potilastietojärjestelmään katkon aikana. Jos tulos halutaan jälkikäteen potilastietojärjestelmään, esim. tartuntatauti-ilmoituksen (positiiviset Inf A&B, RSV+SARS-CoV-2) tai Kanta-arkistoitumisen takia, tulee häiriön jälkeen tehdä pyyntö järjestelmään (jos pyyntöä ei katkon aikana saada tehtyä) ja toimittaa seuraavat tiedot (hetu, nimi, pvm, kellonaika, tulokset) laboratorioon. Laboratoriossa voidaan vastata tutkimus virka-aikana käsin jälkikäteen. Tarkempi ohjeistus toimitetaan yksikköön.


Mahdollisista katkon jälkeisistä laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä omaan käyttötukeen.