Kanta-Häme: Käyttökatkoja Fimlabin palveluissa torstaina 12.6.2025 klo 20–23

Kanta-Häme: Käyttökatkoja Fimlabin palveluissa torstaina 12.6.2025 klo 20–23

Teemme huoltotöitä palvelinympäristössämme, minkä seurauksena Fimlabin järjestelmissä on käyttökatkoja torstaina 12.6.2025 klo 20–23. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa. 

Kanta-Hämeessä käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti: 

  • Katkon aikana kiireelliset laboratoriopyynnöt tehdään paperilähetteillä, mutta kaikista pyynnöistä tulee soittaa. Vuodeosastojen osalta soitetaan numeroon 041 732 0860 ja päivystyspoliklinikan osalta numeroon 041 732 0858. 
  • Veritilaukset tehdään katkon aikana paperilla ja niistä soitetaan numeroon 041 732 0861.  
  • Digitaaliset EKG-rekisteröinnit eivät ole nähtävissä WebFimlabin kautta.  
  • Katkon aikana otetut EKG:t tulostetaan rekisteröintilaitteelta (MAC360 Copy-nappula) 
  • Oman organisaation aiemmat laboratoriotutkimustulokset ovat nähtävissä normaalisti omasta potilastietojärjestelmästä. 
  • LifeCareen katkon aikana kirjatut tutkimuspyynnöt siirtyvät laboratorioon vasta katkon päätyttyä. 
  • Vierilaitteiden (i-STAT) tulokset siirtyvät katkon jälkeen WebFimlabiin ja LifeCareen. 
  • Cobas LIAT (KHKS päivystys ja Lasten ja Nuorten yksikkö): Näytteet tulee analysoida henkilötunnuksella katkon aikana, mikäli näytetarroja ei ole saatu tulostettua etukäteen. Tulokset eivät siirry potilastietojärjestelmään katkon aikana. Jos tulos halutaan jälkikäteen potilastietojärjestelmään, esim. tartuntatauti-ilmoituksen (positiiviset Inf A&B, RSV+SARS-CoV-2) tai Kanta-arkistoitumisen takia, tulee häiriön jälkeen tehdä pyyntö järjestelmään (jos pyyntöä ei katkon aikana saada tehtyä) ja toimittaa seuraavat tiedot (hetu, nimi, pvm, kellonaika, tulokset) laboratorioon. Laboratoriossa voidaan vastata tutkimus virka-aikana käsin jälkikäteen. Tarkempi ohjeistus toimitetaan yksikköön

Mahdollisista katkon jälkeisistä laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä omaan käyttötukeen.