Palvelun kuvaus ja yleistä

Fimlab tarjoaa asiakkailleen diabeteksen omaseurantaan liittyvää palvelua sisältäen diabeteksen hoidossa tarvittavat laitteet ja kulutustarvikkeet sekä WebFimlab omamittausalustan laitteiden rekisteröintiin, elinkaaren seurantaan ja laitteen käyttämään pilvipalveluun siirtymiseen. Palvelua tarjotaan erillisten sopimusten mukaisesti Keski-Suomen, Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirien alueilla.

Palvelun piirissä toimivat hoitoyksiköt päättävät sopivan laitteen valinnasta potilaalle kliinisen tarpeen perusteella. Valittavana olevat, kilpailutetut tuotteet sisältävät omaseurannan glukoosi- ja ketoainemittarit tarvikkeineen, ammattikäytön glukoosi- ja ketoainemittarit tarvikkeineen, kudosnesteen glukoosipitoisuutta joko ajoittain tai jatkuvatoimisesti mittaavat sensorit, insuliinipumput, pistolaitteet, verilansetit ja insuliinikynäneulat.

Tuotteiden tilaus ja jakelu tapahtuu alueella toimivien Fimlabin logistiikkakumppaneiden tilausjärjestelmien kautta

Tältä sivustolta löytyy monipuolisesti tietoa diabeteksen seurantaan liittyen.

  • Laitekohtaiset ohjeet
  • Monipuolinen koulutusmateriaali
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Yhteystiedot ja reklamointiohjeet

Palautteet ja kehitysehdotukset palveluun liittyen diabetes@fimlab.fi.

Huom: sivuja päivitetään

Usein kysytyt kysymykset Laitteiden ohjeet Asiakaspalvelu

Usein kysytyt kysymykset

  • Miten teen reklamaation

    Potilaan omahoidon mittarit, liuskat ja kontrollit

    • Laitteen käyttäjä: Ota yhteys omaan hoitoyksikköösi havaitessasi ongelmia mittarin tai liuskojen kanssa.

    Insuliinipumput

    • Laitteen käyttäjä: Ota teknisissä ongelmissa ja kiireellisissä tapauksissa yhteys suoraan laitetoimittajaan. Pumpputoimittajilla on 24/7 päivystys kiireellisiä tapauksia varten. Mikäli pumppu on vikaantunut ja pumpun takuu on voimassa, laitetoimittaja lähettää uuden pumpun takuuvaihtona. Mikäli pumpun takuu ei ole enää voimassa, ota yhteys hoitoyksikköösi, joka tilaa uuden pumpun viallisen tilalle. Hoitoyksikkö ohjaa ottamaan tarvittaessa varajärjestelmän (pistohoidon) käyttöön siihen saakka, kunnes uusi pumppu on saatu käyttöön. Ota yhteys hoitoyksikköön pumpun asetuksiin liittyvissä ongelmissa.

    Sensorit

    • Laitteen käyttäjä: Ota teknisissä ongelmissa ja kiireellisissä tapauksissa yhteyttä suoraan laitetoimittajaan, muutoin hoitoyksikköösi. Laitetoimittajat lähettävät rikkoutuneen sensorin tilalle uuden veloituksetta.
  • Fastclix -pistolaite

    Accu-Chek Instant mittarin aloituspakkauksessa tulee mukana mittaritoimittajan oma pistolaite Fastclix. Tämä ei ole hankintasopimuksen mukainen tuote laajaan yleiskäyttöön.

    Teille annetaan käyttöön sopimuksen mukainen, käyttökuluiltaan huomattavasti edullisempi pistolaite, jossa käytetään sopimuksen mukaisia lansetteja.

Laitteiden ohjeet

Asiakaspalvelu

Fimlab: diabetes@fimlab.fi

Toimittajakohtaiset asiakaspalvelun yhteystiedot virka-aikana:

Abbott Oy:
diabetes.finland@abbott.com, p. 0800 555 500

Aidian Oy:
info@aidian.fi, p. 050 380 9684

Mediq Suomi Oy:
yhteydenotot ensisijaisesti tukipyyntölomakkeella
https://response.questback.com/mediqsuomioy/en7gdxi07l

asiakaspalvelu@mediq.com, p. 020 112 1510

Medtronic Finland Oy:
FinlandSSC@medtronic.com, p. 020 728 1210

Nordicinfu Care AB:
Asiakaspalvelu ja Dexcom tekninen tuki arkisin klo 9-17: 0207348760
Kaikkien diabetestuotteiden tuen yhteinen uusi sähköpostiosoite: diabetessupport@infucare.fi
Omnipod-asiakastuki 24h
Ilmainen palvelunumero: 0800 912 942 | Suomen ulkopuolelta: +358 985 653 300
Asiakaspalvelu arkisin klo 9-17: 0207348760
Kaikkien diabetestuotteiden tuen yhteinen uusi sähköpostiosoite: diabetessupport@infucare.fi

Roche Diagnostics Oy:
Loppukäyttäjät ja ammattilaiset: fi.accuchek@roche.com, p. 0800 92066

Ypsomed Oy:
info@ypsomed.fi, p. 0800-98889