Päijät-Häme: Verivalmistetilauksen yhteydessä tehtävä sopivuusnäytetilaus – 2.11.2023 tapahtuvan laboratoriojärjestelmämuutoksen vaikutukset

Päijät-Häme: Verivalmistetilauksen yhteydessä tehtävä sopivuusnäytetilaus – 2.11.2023 tapahtuvan laboratoriojärjestelmämuutoksen vaikutukset

Sopivuusnäyte tilataan aina verivalmistetilauksen yhteydessä My+ Verikeskus -järjestelmässä, kuten aiemminkin. Torstaina 2.11.2023 tapahtuvan laboratoriojärjestelmän muutoksen jälkeen sopivuusnäyte ei näy LifeCaren tulosnäkymässä. Sopivuusnäytteeseen liittyvät tiedot tarkastetaan väliaikaisesti My+ Verikeskus -järjestelmästä, jossa myös muut verensiirtoon liittyvät tiedot ovat. Pyrimme siihen, että tulevaisuudessa sopivuusnäytteen tiedot näkyvät myös LifeCaressa.

Kun Sopivuusnäyte on tilattu, näkyy My+ Verikeskus -järjestelmässä potilaan perustiedoissa ”Sopivuusnäyte tilattu” tai Sopivuusnäytteen tiedot -kohdassa pyydetty näytteenottoaika. Kun sopivuusnäyte on saapunut verikeskukseen, näkyy My+ Verikeskus -järjestelmässä ”Sopivuusnäytteen analysointi kesken”. Vastatun sopivuusnäytteen tunnistaa siitä, että potilaan tiedoissa lukee ”Sopivuusnäyte vanhenee pvm” ja valmistetilaus on merkitty valmiiksi.

2.11.2023 tapahtuvan järjestelmämuutoksen yhteydessä päivitetään sopivuusnäytteen tilaamisen näytteenottaja -valikon vaihtoehdot. Merkitykset valikon vaihtoehdoilla pysyvät entisen kaltaisina.

Aiemmat näytteenottajavaihtoehdot:Korvataan lausekkeilla:
Laboratorio ottaa näytteenLaboratorio noutaa osastolta
Potilas itse näytteenottoonNäytteenotto laboratoriossa
Osasto ottaa näytteenNäytteenotto heti, tarrojen tulostus

Huomioithan myös aiemman tiedotteen Verikeskuksen puhelinnumeromuutoksesta – Verikeskuksen numero on jatkossa: 041 731 1061. Lue tiedote tästä.

Tiedustelut ja koulutusasiat

Kaisa Tuominen, Verikeskuksen vastuuhoitaja
(kaisa.tuominen@fimlabbackup.local)