Utskick av undersökningsresultatbrev till privatkunder har upphört
Fimlab skickar inte längre undersökningsresultat till vuxna kunder som använder privatläkarremiss eller OmaLabra-remiss hem per post. Undersökningsresultat kan ses elektroniskt via OmaKanta-tjänsten och Fimlab-mobilappen. För minderåriga (0–17 år gammal) privatkunder undersökningsresultat fortsättningsvis skickas hem per post.
Fimlabs kundservice 010 808 515 (vardagar 7–16)
Driftavbrott i Fimlab.fi-webbtjänsten den 10.12.2025 på eftermiddagen
08.12.2025
Egentliga Tavastland - Mellersta Finland - Päijänne-Tavastland - Birkaland - Österbotten
Ärendehantering med betalningsförbindelse har upphört vid Fimlabs serviceställen
08.12.2025
Egentliga Tavastland - Mellersta Finland - Päijänne-Tavastland - Birkaland - Österbotten
Fimlab utreder en utvidgning av samarbetet med Mellersta Finlands välfärdsområde
03.12.2025
Mellersta Finland
Birkaland: Serviceställens avvikande öppettider under julen och årsskiftet 2025
01.12.2025
Birkaland
