Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen alueen asiakkaat voivat halutessaan saada tavallisimpien tutkimusten tulokset tekstiviestinä matkapuhelimeensa. Järjestelmäpäivityksen myötä tekstiviestivastaukset voidaan toimittaa myös kansainvälisiin mobiilinumeroihin.
Tavallisimpien tutkimusten vastaukset välitetään asiakkaan ilmoittamaan matkapuhelinnumeroon. Asiakas saa vastauksen heti sen valmistuttua myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Covid-19-tutkimuksesta asiakkaan on mahdollista saada tekstiviestivastaus Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen lisäksi myös Päijät-Hämeessä ja osassa Pohjanmaata.
Tekstiviestipalvelu on tarkoitettu tulosten välittämiseen yksinomaan asiakkaan omaan henkilökohtaiseen matkapuhelinnumeroon, ei omaisille tai terveydenhuollon ammattilaisille. Palvelu on maksuton sekä yksityisen että julkisen terveydenhuollon asiakkaille.
Tekstiviestipalvelun palvelukäytäntö
Tullessaan näytteenottoon asiakkaan tulee kertoa heti palvelutilanteen alkuvaiheessa halustaan vastaanottaa tutkimustulokset tekstiviestinä. Tällöin asiakasta palveleva näytteenottaja kirjaa myös asiakkaan matkapuhelinnumeron tutkimuspyynnön tietoihin tietojärjestelmään. Annettu puhelinnumero tallentuu järjestelmään. Kun tutkimukset valmistuvat, lähettää järjestelmä automaattisesti kunkin tutkimuksen tuloksen erillisenä viestinä annettuun numeroon. Viestien välillä voi siis olla viivettä.
Asiakkaan pitää näytteenottotilanteessa huolehtia, että hänen antamansa puhelinnumero on varmasti oikea. Fimlab Laboratoriot ei vastaa numeroiden päivityksestä, operaattorien mahdollisista yhteysongelmista tai asiakkaan oman liittymän palvelunumeroestoista, jotka saattavat estää tekstiviestin saamisen.