Fimlab toteuttaa versiopäivityksen tiistaina 24.10.2023 klo 18 – noin klo 22. Päivityksen vuoksi osassa Fimlabin palveluja on käyttökatkoja. Katkoon on varauduttu huolellisesti, mutta siitä huolimatta katkolla on joitakin vaikutuksia palveluumme. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Kanta-Hämeen osalta käyttökatko vaikuttaa seuraavasti:
My+ Mikrobiologia -järjestelmä
My+ Mikrobiologia -järjestelmässä on käyttökatko tiistaina 24.10.2023 klo 18–noin klo 22, joka vaikuttaa samana iltana tehtävään Covid-analytiikkaan sekä veriviljelyihin.
Kiireisistä Covid-pyynnöistä tehdään sekä Lifecare-lähete että paperilähete, joka toimitetaan laboratorioon. Covidit vastataan paperilla (lähetetään putkipostilla).
Veriviljelypyynnöistä tehdään Lifecare-lähete.
Tulokset vastataan Lifecareen katkon jälkeen mahdollisimman pian.
My+ Verikeskus sanomaliikenne
Versiopäivitys aiheuttaa käyttökatkon My+ Verikeskuksen sanomaliikenteeseen. Pyynnöt eivät siirry LifeCaresta My+ Verikeskukseen tiistaina 24.10.2023 noin klo 18–19.15.
Pyynnöt ja vastaukset siirtyvät katkon päätyttyä. Katkon aikana valmistuneet veriryhmä- ja sopivuusnäytevastaukset näkyvät vain My+ Verikeskuksessa.
Veritilaukset, lähetyspyynnöt ja verensiirtojen kirjaaminen My+ Verikeskuksessa toimivat normaalisti.
Katkon aikana osastoilla My+ Verikeskuksesta tehtävistä sopivuusnäytepyynnöistä pitää soittaa:
• Kanta-Hämeen keskussairaala, verikeskus p. 041 732 0861