Fimlab toteuttaa tietojärjestelmämuutoksia sunnuntaina 31.10.2021 klo 11–16. Muutostöiden vuoksi osassa Fimlabin palveluja on käyttökatkoja. Muutos on osa Fimlabin tietojärjestelmien isoa uudistushanketta. Katkoon on varauduttu huolellisesti, mutta siitä huolimatta katkolla on joitakin vaikutuksia palveluumme.
Kanta-Hämeen osalta käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti:
- My+ Mikrobiologia -järjestelmässä on käyttökatko klo 11–16, joka vaikuttaa sunnuntaina tehtävään Covid-analytiikkaan sekä veriviljelyihin.
- Covid-pyynnöistä tehdään sekä Lifecare-lähete että paperilähete, joka toimitetaan laboratorioon. Covidit vastataan paperilla (lähetetään putkipostilla).
- Veriviljelypyynnöistä tehdään Lifecare-lähete.
- Pyynnöt ja vastaukset siirtyvät Lifecareen katkon jälkeen.
- My+ Verikeskus sanomaliikenteessä käyttökatko 31.10.2021 klo 11–16
- Pyynnöt eivät siirry LifeCaresta My+ Verikeskukseen katkon aikana. Pyynnöt ja vastaukset siirtyvät katkon päätyttyä.
- Katkon aikana valmistuneet veriryhmä- ja sopivuusnäytevastaukset näkyvät vain My+ Verikeskuksessa. Veritilaukset, lähetyspyynnöt ja verensiirtojen kirjaaminen My+ Verikeskuksessa toimivat normaalisti.
Mahdollisista muista katkon aikaisista laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä puhelimitse käyttökatkon aikaiseen tiedottajaan: p. 03 3117 6809 (su 31.10). Käyttökatkon jälkeen yhteydenotot normaalisti oman sovellustuen tai potilastietojärjestelmän pääkäyttäjän kautta Fimlabin tietohallintoon.
Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa!