Teemme huoltotöitä palvelinympäristössämme, minkä seurauksena Fimlabin järjestelmissä on käyttökatkoja perjantaina 17.6.2022 klo 18–20. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.
Klo 19 kierrolla otettaville näytteille toivotaan pyynnöt valmiiksi Lifecareen klo 17.30 mennessä.
Kanta-Hämeen alueen osalta käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti:
- Katkon aikana kiireelliset laboratoriopyynnöt tehdään paperilähetteillä, mutta kaikista pyynnöistä tulee soittaa. Käytettävät lähetteet löytyvät Fimlabin internet sivuilta kohdasta Ohjekirja-Lähetteet.
- Veritilaukset tehdään katkon aikana paperilla ja niistä soitetaan. Käytettävät lähetteet löytyvät Fimlabin verkkosivuilta kohdasta Ohjekirja-Lähetteet.
- Digitaaliset EKG-rekisteröinnit eivät ole nähtävissä WebFimlabin kautta.
- Oman organisaation laboratoriotutkimustulokset ovat nähtävissä normaalisti omasta potilastietojärjestelmästä.
- LifeCareen katkon aikana kirjatut tutkimuspyynnöt siirtyvät laboratorioon vasta katkon päätyttyä.
- Vierilaitteiden (ABL, I-stat) tulokset siirtyvät katkon jälkeen WebFimlabiin ja LifeCareen.
- Cobas LIAT (KHKS päivystys): Näytteet tulee analysoida henkilötunnuksella katkon aikana, mikäli näytetarroja ei ole saatu tulostettua etukäteen. Tulokset eivät siirry potilastietojärjestelmään katkon aikana. Jos tulos halutaan jälkikäteen potilastietojärjestelmään, esim. tartuntatauti-ilmoituksen (positiiviset Inf A&B, RSV+SARS-CoV-2) tai Kanta-arkistoitumisen takia, tulee häiriön jälkeen tehdä pyyntö järjestelmään (jos pyyntöä ei katkon aikana saada tehtyä) ja toimittaa seuraavat tiedot (hetu, nimi, pvm, kellonaika, tulokset) laboratorioon. Laboratoriossa voidaan vastata tutkimus käsin jälkikäteen. Tarkempi ohjeistus toimitetaan yksikköön.
Mahdollisista katkon jälkeisistä laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä omaan käyttötukeen.