• Anna palautetta
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • Usein kysyttyä
A A
Globle fi
  • en
  • sv
Open search Open search Fimlab
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
Usein kysyttyä
  • Palvelut
    • Palvelut henkilöasiakkaalle
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
A A
Globe fi
  • en
  • sv
Usein kysyttyä
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut henkilöasiakkaalle
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Anna palautetta
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Laboratoriotoiminta
      • Laatu
      • Vastuullisuus
      • Tuotekehitys
      • Vierianalytiikka
      • Tiedetoiminta
    • Tietosuoja Fimlabissa
      • Evästeseloste
  • Usein kysyttyä
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa Muuta tai peruuta varaus
i

Suosittelemme maskin käyttöä laboratoriossa asioidessasi, mikäli sinulla on hengitystieinfektion oireita. Saavuthan laboratorioon vasta juuri ennen sinulle varattua aikaa.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin ma-pe klo 7-18)

Soita 010 808 515

Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin ma-pe klo 7-15)

Soita 06 213 1626 

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-pe klo 8-15)

Soita 010 808 525

Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Käyttökatko Fimlabin palveluissa Kanta-Hämeessä 20.9.2022

Tulosta

12.9.2022

Teemme huoltotöitä palvelinympäristössämme, minkä seurauksena Fimlabin järjestelmissä on käyttökatkoja tiistaina 20.9.2022 klo 20–23. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.

Kanta-Hämeen alueen osalta käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti

  • Katkon aikana kiireelliset laboratoriopyynnöt tehdään paperilähetteillä, mutta kaikista pyynnöistä tulee soittaa. Vuodeosastojen osalta soitetaan numeroon 03 629 2016 ja päivystyspoliklinikan osalta numeroon 03 629 4530.
    • Käytettävät lähetteet löytyvät Fimlabin internet sivuilta kohdasta Ohjekirja-Lähetteet.
      • Päivystyslähete linkki
    • Veritilaukset tehdään katkon aikana paperilla ja niistä soitetaan numeroon 03 629 2277. Käytettävät lähetteet löytyvät Fimlabin internet sivuilta kohdasta Ohjekirja-Lähetteet.
      • Verensiirto- ja veritilaus
  •  Digitaaliset EKG-rekisteröinnit eivät ole nähtävissä WebFimlabin kautta.
    • Oman organisaation laboratoriotutkimustulokset ovat nähtävissä normaalisti omasta potilastietojärjestelmästä.
    • LifeCareen katkon aikana kirjatut tutkimuspyynnöt siirtyvät laboratorioon vasta katkon päätyttyä.
    • Vierilaitteiden (ABL, I-stat) tulokset siirtyvät katkon jälkeen WebFimlabiin ja LifeCareen.
    • Cobas LIAT (KHKS päivystys): Näytteet tulee analysoida henkilötunnuksella katkon aikana, mikäli näytetarroja ei ole saatu tulostettua etukäteen. Tulokset eivät siirry potilastietojärjestelmään katkon aikana. Jos tulos halutaan jälkikäteen potilastietojärjestelmään, esim. tartuntatauti-ilmoituksen (positiiviset Inf A&B, RSV+SARS-CoV-2) tai Kanta-arkistoitumisen takia, tulee häiriön jälkeen tehdä pyyntö järjestelmään (jos pyyntöä ei katkon aikana saada tehtyä) ja toimittaa seuraavat tiedot (hetu, nimi, pvm, kellonaika, tulokset) laboratorioon. Laboratoriossa voidaan vastata tutkimus käsin jälkikäteen. Tarkempi ohjeistus toimitetaan yksikköön.

Mahdollisista katkon jälkeisistä laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä omaan käyttötukeen.

Fimlab Tiedosta hyöty
Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003723925196
Operaattoritunnus: 003708599126
Välittäjä: OpenText Oy

YouTube Instagram Facebook LinkedIn Twitter Tilaa uutiskirje
Avainlippu Yhteiskunnallinen yritys FINAS T043