Pirkanmaan hyvinvointialueen integraatioalustalla on vikatilanteesta johtuva huoltokatko torstaina 9.2.2023 klo 21–23.
Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.
Päijät-Hämeen alueen osalta katko vaikuttaa seuraavasti:
- Lifecaren ja Fimlabin järjestelmien välinen sanomaliikenne on poikki. Katkon aikana syntyneet uudet tulokset ja tehdyt uudet tilaukset eivät siirry järjestelmien välillä. Katkon aikana tehdyt tilaukset siirtyvät Fimlabin järjestelmiin katkon jälkeen automaattisesti.
- WebFimlab toimii normaalisti, joten veritilauksen voi tehdä kuten normaalisti. Katkon aikana osastot soittavat suoraan verikeskukseen: p: 044 7195429, 041 7311061, jos uusi sopivuusnäyte (X-koe) pitää hakea.
- Katkon aikana osastojen epoc ja ABL-verikaasuanalysaattoreilla ja Cobas LIAT (InfA+B ja RSV) laitteella analysoitujen näytteiden tutkimustulokset siirtyvät Lifecareen vasta katkon jälkeen.
- Katkon aikana näytteiden analysoinnissa on merkittävää viivettä.
- Uudet digitaaliset EKG-rekisteröinnit eivät ole nähtävissä WebFimlabin kautta.
Mahdollisista katkon jälkeisistä laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä omaan käyttötukeen.