Teemme huoltotöitä palvelinympäristössämme, minkä seurauksena Fimlabin järjestelmissä on käyttökatkoja lauantaina 26.3.2022 klo 18–20. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.
Kanta-Hämeen alueen osalta käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti:
- Katkon aikana kiireelliset laboratoriopyynnöt tehdään paperilähetteillä, mutta kaikista pyynnöistä tulee soittaa.
- Käytettävät lähetteet löytyvät Fimlabin internet sivuilta kohdasta Ohjekirja-Lähetteet.
- Katkon aikana käyttäjät eivät pääse WebFimlabiin ja sähköisiin veritilauksiin. Veritilaukset tehdään soittaen.
- Digitaaliset EKG-rekisteröinnit eivät ole nähtävissä WebFimlabin kautta.
- Oman organisaation laboratoriotutkimustulokset ovat nähtävissä normaalisti omasta potilastietojärjestelmästä.
- Näytteenotto WebFimlabilla ei ole käytettävissä.
- LifeCareen katkon aikana kirjatut tutkimuspyynnöt siirtyvät laboratorioon vasta katkon päätyttyä.
- Vierilaitteiden (ABL, I-stat) tulokset siirtyvät katkon jälkeen WebFimlabiin ja LifeCareen.
- Cobas LIAT (KHKS päivystys): Näytteet tulee analysoida henkilötunnuksella katkon aikana, mikäli näytetarroja ei ole saatu tulostettua etukäteen. Tulokset eivät siirry potilastietojärjestelmään katkon aikana. Jos tulos halutaan jälkikäteen potilastietojärjestelmään, esim. tartuntatauti-ilmoituksen (positiiviset Inf A&B, RSV+SARS-CoV-2) tai Kanta-arkistoitumisen takia, tulee katkon jälkeen tulostaa näytetarra ja toimittaa tieto tuloksesta laboratorioon. Laboratoriossa voidaan vastata tutkimus käsin jälkikäteen. Tarkempi ohjeistus toimitetaan yksikköön.
Mahdollisista katkon jälkeisistä laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä omaan käyttötukeen.