• Anna palautetta
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • Usein kysyttyä
A A
Globle fi
  • en
  • sv
Open search Open search Fimlab
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
Usein kysyttyä
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
A A
Globe fi
  • en
  • sv
Usein kysyttyä
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Anna palautetta
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Laboratoriotoiminta
      • Laatu
      • Vastuullisuus
      • Tuotekehitys
      • Vierianalytiikka
      • Tiedetoiminta
    • Tietosuoja Fimlabissa
      • Evästeseloste
  • Usein kysyttyä
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa Muuta tai peruuta varaus
i

Suosittelemme maskin käyttöä laboratoriossa asioidessasi, mikäli sinulla on hengitystieinfektion oireita. Saavuthan laboratorioon vasta juuri ennen sinulle varattua aikaa.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin ma-pe klo 7-18)

Soita 010 808 515

Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin ma-pe klo 7-15)

Soita 06 213 1626 

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-pe klo 8-15)

Soita 010 808 525

Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Käyttökatkoja Fimlabin palveluissa Päijät-Hämeessä 6.-7.5.2022

Tulosta

3.5.2022 • Tiedote päivitetty: 5.5.2022

PHHYKY:n Lifecareen tehdään versiopäivitys, minkä seurauksena myös Fimlabin järjestelmissä on käyttökatko. Katko alkaa perjantaina 6.5 klo 22 ja loppuu lauantaina 7.5.2022 noin klo 16. Katko kestää arviolta noin 18h. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.

Päijät-Hämeen alueen osalta käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti:

  • Laboratoriotutkimuksia ei voi tilata katkon aikana Lifecaresta.
  • Lauantain 7.5. klo 7 ja klo 13 näytteenottokiertojen pyynnöt täytyy olla vietynä Lifecareen perjantaina 6.5. klo 20.30 mennessä.
  • Hoitoyksiköt tekevät pyynnöt paperilähetteille ja soittavat noudettavista näytteistä. Käytettävät lähetteet löytyvät Fimlabin verkkosivuilta kohdasta Ohjekirja-Lähetteet.
    Yhdistelmälähete
  • Katkon aikana veritilaukset tehdään paperilähetteillä. Osastot voivat soittaa suoraan verikeskukseen:
    p: 044 7195429, 041 7311061.
    Käytettävät lähetteet löytyvät Fimlabin verkkosivuilta kohdasta Ohjekirja-Lähetteet.
    Veritilaus- ja verensiirtotutkimuslähete
  • Katkon aikana Epoc-verikaasuanalysaattoreilla analysoitujen näytteiden tutkimustulokset siirtyvät LifeCareen vasta katkon jälkeen.
  • EKG-rekisteröintien sähköinen katselu ei ole mahdollista katkon aikana.
  • Katkon aikana pyydetään tilaamaan vain päivystykselliset ja kiireelliset näytteet.

Katkon päätteeksi Fimlab tekee pyynnöt katkon aikana analysoiduille näytteille LifeCareen, jolloin tulokset saadaan siirtymään järjestelmään heti katkon päätyttyä. Katkon aikana analysoidut tutkimukset eivät siirry Kanta-arkistoon.

Huom! Covid-pyynnöt tehdään hoitoyksiköissä, jotta vastaukset siirtyvät Kanta-arkistoon.

Mahdollisista katkon jälkeisistä laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä omaan käyttötukeen.

Fimlab Tiedosta hyöty
Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003723925196
Operaattoritunnus: 003708599126
Välittäjä: OpenText Oy

YouTube Instagram Facebook LinkedIn Twitter Tilaa uutiskirje
Avainlippu Yhteiskunnallinen yritys FINAS T043