PHHYKY:n Lifecareen tehdään versiopäivitys, minkä seurauksena myös Fimlabin järjestelmissä on käyttökatko. Katko alkaa perjantaina 6.5 klo 22 ja loppuu lauantaina 7.5.2022 noin klo 16. Katko kestää arviolta noin 18h. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.
Päijät-Hämeen alueen osalta käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti:
- Laboratoriotutkimuksia ei voi tilata katkon aikana Lifecaresta.
- Lauantain 7.5. klo 7 ja klo 13 näytteenottokiertojen pyynnöt täytyy olla vietynä Lifecareen perjantaina 6.5. klo 20.30 mennessä.
- Hoitoyksiköt tekevät pyynnöt paperilähetteille ja soittavat noudettavista näytteistä. Käytettävät lähetteet löytyvät Fimlabin verkkosivuilta kohdasta Ohjekirja-Lähetteet.
Yhdistelmälähete
- Katkon aikana veritilaukset tehdään paperilähetteillä. Osastot voivat soittaa suoraan verikeskukseen:
p: 044 7195429, 041 7311061.
Käytettävät lähetteet löytyvät Fimlabin verkkosivuilta kohdasta Ohjekirja-Lähetteet.
Veritilaus- ja verensiirtotutkimuslähete
- Katkon aikana Epoc-verikaasuanalysaattoreilla analysoitujen näytteiden tutkimustulokset siirtyvät LifeCareen vasta katkon jälkeen.
- EKG-rekisteröintien sähköinen katselu ei ole mahdollista katkon aikana.
- Katkon aikana pyydetään tilaamaan vain päivystykselliset ja kiireelliset näytteet.
Katkon päätteeksi Fimlab tekee pyynnöt katkon aikana analysoiduille näytteille LifeCareen, jolloin tulokset saadaan siirtymään järjestelmään heti katkon päätyttyä. Katkon aikana analysoidut tutkimukset eivät siirry Kanta-arkistoon.
Huom! Covid-pyynnöt tehdään hoitoyksiköissä, jotta vastaukset siirtyvät Kanta-arkistoon.
Mahdollisista katkon jälkeisistä laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä omaan käyttötukeen.