Laboratoriotiedote 37/2024 • Pirkanmaa, Kanta-Häme, Keski-Suomi, Päijät-Häme, Pohjanmaa/Österbotten
Fimlabin käyttämässä Vihta-ajanvarausjärjestelmässä otetaan käyttöön uusia ominaisuuksia 1.3.2024 alkaen.
Jatkossa, kun asiakas aikaa varatessaan tunnistautuu vahvasti (pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta käyttäen), on hänellä käytettävissään Oma asiointi -sivu. Sivulla asiakas näkee menneet ja tulevat varauksensa, mikäli hän on tehnyt varauksensa vahvasti tunnistautuen, tai varauksen tehnyt ammattilaisajanvaraaja on tehnyt varauksen samoilla henkilö- ja yhteystiedoilla kuin asiakas.
Asiakas näkee myös hoitoyksikön tekemät varaukset, jotka on tehty vain hoitoyksiköiden käyttöön tarkoitetuille palveluille. Erona vanhaan käytäntöön on se, että asiakas pystyy itse vahvasti tunnistautuneena perumaan hoitoyksikön tekemän varauksen Vihdassa. Jatkossa hoitoyksiköiden on ohjeistettava asiakasta, mikäli asiakas ei saa itsenäisesti perua hoitoyksikön varaamaa aikaa.
Pirkanmaan, Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen alueille ajan varaavat tunnistautuneet asiakkaat saavat lisäksi Oma asiointi -sivullaan lähetteen perusteella kohdistettuja ohjeita oikean palvelun varaamiseksi ja tutkimukseen valmistautumiseksi. Ohjeet ovat näkyvissä myös asiakkaalle aikaa varaaville ammattilaisajanvaraajille. Pohjanmaalla tai Keski-Suomessa ohjeet eivät ole käytössä.
Oma asiointi -sivun käyttöönotolla pyritään parantamaan asiakkaan palvelukokemusta, helpottamaan laboratoriokäyntiin valmistautumista ja kasvattamaan itsepalveluastetta.
Tiedustelut
Asiakaspalvelu ja neuvonta ammattilaisasiakkaille, p. 03 311 77800 (Pohjanmaalla p. 041 7314 786)
Sanna Määttänen, palvelujohtaja