Fimlab toteuttaa tietojärjestelmämuutoksia sunnuntaina 31.10.2021 klo 11–16. Muutostöiden vuoksi osassa Fimlabin palveluja on käyttökatkoja. Muutos on osa Fimlabin tietojärjestelmien isoa uudistushanketta. Katkoon on varauduttu huolellisesti, mutta siitä huolimatta katkolla on joitakin vaikutuksia palveluumme.
Päijät-Hämeen osalta käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti:
- My+ Mikrobiologia -järjestelmässä on käyttökatko klo 11–16, jonka vuoksi vastauksissa saattaa olla viivettä.
- Katkon aikana positiiviset veriviljelyt soitetaan, mutta tulos tulee viiveellä tietojärjestelmiin.
- My+ Verikeskus sanomaliikenteessä on käyttökatko 31.10.2021 klo 11–16.
- Pyyntöjen ja vastausten siirtymisessä My+ Verikeskuksen ja LifeCaren välillä on tällöin katko klo 11–16. Pyynnöt ja vastaukset siirtyvät katkon päätyttyä.
- Katkon aikana valmistuneet veriryhmä- ja sopivuusnäytevastaukset näkyvät vain My+ Verikeskuksessa. Veritilaukset, lähetyspyynnöt ja verensiirtojen kirjaaminen My+ Verikeskuksessa toimivat normaalisti.
- Katkon aikana klo 11–16 osastoilla My+ Verikeskuksesta tehtävistä sopivuusnäytepyynnöistä pitää soittaa: Päijät-Hämeen keskussairaala p. 044 719 5428 (näytteenottaja).
Mahdollisista muista katkon aikaisista laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä puhelimitse käyttökatkon aikaiseen tiedottajaan: p. 03 3117 6809 (su 31.10). Käyttökatkon jälkeen yhteydenotot normaalisti oman sovellustuen tai potilastietojärjestelmän pääkäyttäjän kautta Fimlabin tietohallintoon.
Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa!