Teemme huoltotöitä palvelinympäristössämme, minkä seurauksena Fimlabin järjestelmissä on käyttökatko torstaina 7.3.2024 klo 20–23. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Vaikutukset Päijät-Hämeen alueella:
• Katkon aikana käyttäjät eivät pääse WebFimlabiin ja sähköisiin veritilauksiin. Veritilaukset tehdään paperilähetteillä. Osastot voivat soittaa suoraan verikeskukseen: p: 041 731 1061. Linkki: Verensiirto- ja veritilaus
• Katkon aikana kiireelliset laboratoriopyynnöt tehdään paperilähetteillä, mutta kaikista pyynnöistä tulee soittaa numeroon 044 719 5428 (päivystävä laboratoriohoitaja). Akuutin laboratoriopyynnöt ilmoitetaan Virvellä.
Linkki: Päivystyslähete ja -vastaus
• Katkon aikana Epoc-verikaasuanalysaattoreilla analysoitujen näytteiden tutkimustulokset siirtyvät LifeCareen vasta katkon jälkeen.
• Cobas LIAT (Akuutti24): Näytteet tulee analysoida henkilötunnuksella katkon aikana, mikäli näytetarroja ei ole saatu tulostettua etukäteen. Tulokset eivät siirry potilastietojärjestelmään katkon aikana. Jos tulos halutaan jälkikäteen potilastietojärjestelmään, esim. tartuntatauti-ilmoituksen (positiiviset Inf A&B, RSV+SARS-CoV-2) takia, tulee häiriön jälkeen tehdä pyyntö järjestelmään (jos pyyntöä ei katkon aikana saada tehtyä) ja toimittaa seuraavat tiedot (hetu, nimi, pvm, kellonaika, tulokset) laboratorioon. Laboratoriossa voidaan vastata tutkimus virka-aikana käsin jälkikäteen. Tarkempi ohjeistus toimitetaan yksikköön.
• Digitaaliset EKG-rekisteröinnit eivät ole käytettävissä WebFimlabin kautta.
• Katkolla ei ole vaikutusta osasto- tai polikliiniseen näytteenottoon eikä tutkimusten analysointiin.
Mahdollisista katkon jälkeisistä laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä omaan käyttötukeen.