Laboratoriotiedote 141/2023 • Päijät-Häme
Fimlab on valmistellut syksyn aikana laboratoriotietojärjestelmän muutosta yhteistyössä hyvinvointialueen kanssa. Kuten on jo tiedotettu, muutos toteutuu suunnitelmien mukaisesti torstaina 2.11.2023 klo 18.
Muutos aiheuttaa seuraavat käyttökatkot torstaina 2.11.2023:
- TerveysLifecaren Selainlaboratorio ei ole käytössä käyttökatkon aikana laboratoriopyyntöjen ja -lähetteiden tekemiseen tai vastausten selaukseen klo 18–18.30.
- My+ verikeskuksessa on käyttökatko klo 18–19. Käyttökatkon aikana käytetään tietojärjestelmäkatkon aikaista toimintamallia. Käyttökatkon aikana tehdään vain välttämättömät verensiirtotutkimukset.
- WebFimlabin toiminnassa saattaa esiintyä häiriöitä klo 18–19.
Fimlab tukee hoitoyksiköitä tehostetusti tietojärjestelmämuutokseen liittyvissä asioissa torstaista 2.11. alkaen. Jos osastollanne ilmenee teknisiä haasteita laboratoriotutkimusten tilaamisessa tai näytetarrojen tulostamisessa, voitte olla yhteydessä laboratorioon.
Yhteystiedot
Päijät-Hämeen keskussairaala:
Vastuuhoitaja Kaisa Tuominen: p. 041 732 2091, kaisa.tuominen[at]fimlab.fi
Osastonäytteenoton vastuuhenkilö: p. 041 732 2286
Muut toimipisteet:
Asiakaspalvelukoordinaattori Juuli Korhonen: p. 041 731 3392, juuli.korhonen[at]fimlab.fi
Lisätiedot laboratoriotietojärjestelmän muutoksesta
Tiina Lehto, aluejohtaja
p. 041 731 2015, tiina.lehto[at]fimlab.fi