COVID-19 koronavirus

SuljeSulje
Fimlab
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • UKK
  • Anna palautetta
Globe FI
EN SV
Globle FI
EN SV
A A
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
HakuHae
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
Valikko
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Laboratoriotoiminta
      • Laatu
      • Vastuullisuus
      • Tuotekehitys
      • Vierianalytiikka
      • Tiedetoiminta
    • Tietosuoja Fimlabissa
      • Evästeseloste
  • UKK
  • Anna palautetta
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa / Österbotten Muuta tai peruuta varaus
i

Ethän asioi laboratoriossa, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita. Suosittelemme vahvasti oman maskin tai suu-nenäsuojuksen käyttöä laboratoriossa asioidessasi. Saavuthan laboratorioon vasta juuri ennen sinulle varattua aikaa.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin ma-pe klo 7-18)

Soita 010 808 515

Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin ma-pe klo 7-15) Soita 06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-to klo 8-16 ja pe klo 8-14) Soita 010 808 525 


Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Näin valmistaudut toimenpiteeseen:

Lue ohjeet

Pirkanmaa: Käyttökatkoja Fimlabin palveluissa sunnuntaina 31.10.

Tulosta

28.10.2021

Fimlab toteuttaa tietojärjestelmämuutoksia sunnuntaina 31.10.2021 klo 11–16. Muutostöiden vuoksi osassa Fimlabin palveluja on käyttökatkoja. Muutos on osa Fimlabin tietojärjestelmien isoa uudistushanketta. Katkoon on varauduttu huolellisesti, mutta siitä huolimatta katkolla on joitakin vaikutuksia palveluumme.

Pirkanmaan kuntien osalta käyttökatkot vaikuttavat seuraavasti:

  • My+ Mikrobiologia -järjestelmässä on käyttökatko klo 11–16, joka vaikuttaa sunnuntaina tehtävään Covid-analytiikkaan sekä veriviljelyihin.
    • Ennen katkon alkua saapuneet pyynnöt analysoidaan, mutta pyyntöjen vastaukset lähetetään vasta katkon päätyttyä. Vastaavasti katkon aikana uudet pyynnöt eivät siirry, vaan jäävät jonottamaan, kunnes katko päättyy. Katkon päättymisen jälkeen pyynnöt ja tulokset siirtyvät normaalisti potilastietojärjestelmiin.
    • Käyttökatkon vuoksi Covid-vastauksissa voi olla merkittävää viivettä sunnuntaina. Katkoksella ei ole vaikutusta Fimlabin koronanäytteenottoon, joka toimii normaalisti.
    • Niillä yksiköillä, joilla on käytössä Pika-Covid-tutkimus, pyynnöt tehdään normaalisti sähköisenä. Näyte ajetaan ja tulos soitetaan pyytävään yksikköön sen valmistuessa. Huom! Pika-Covid-näytteiden mukana tulee lähettää puhelinnumero, johon näytteen tulos soitetaan.
  • My+ Verikeskus -järjestelmässä on osittainen käyttökatko klo 11–16, joka vaikuttaa pyyntö- ja  vastausliikenteeseen. Pyynnöt ja vastaukset siirtyvät katkon päätyttyä.
    • Katkon aikana valmistuneet veriryhmä- ja sopivuusnäytevastaukset näkyvät vain My+ Verikeskuksessa. Veritilaukset, lähetyspyynnöt ja verensiirtojen kirjaaminen My+ Verikeskuksessa toimivat normaalisti. Katkon aikana klo 11–16 osastoilla My+ Verikeskuksesta tehtävistä sopivuusnäytepyynnöistä pitää soittaa: TAYS kantasairaala p. 03 311 7551 (Verikeskus).

Mahdollisista muista katkon aikaisista laboratorion järjestelmiin liittyvistä ongelmista pyydetään olemaan yhteydessä puhelimitse käyttökatkon aikaiseen tiedottajaan: p. 03 3117 6809 (su 31.10). Kiireellisissä asioissa yhteys Tampereen keskuslaboratorioon, p. 03 3117 6536.

Käyttökatkon jälkeen yhteydenotot normaalisti oman sovellustuen tai potilastietojärjestelmän pääkäyttäjän kautta Fimlabin tietohallintoon.

Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa!

Fimlab Tiedosta hyöty
Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003723925196
Operaattoritunnus: 003708599126
Välittäjä: OpenText Oy

YouTube Instagram Facebook LinkedIn Twitter Tilaa uutiskirje
Avainlippu Yhteiskunnallinen yritys FINAS T043