• Anna palautetta
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • Usein kysyttyä
A A
Globle fi
  • fi
Open search Open search Fimlab
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
Usein kysyttyä
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
A A
Globe Suomeksi arrow-down
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In english
Usein kysyttyä
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Anna palautetta
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Laboratoriotoiminta
      • Laatu
      • Vastuullisuus
      • Tuotekehitys
      • Vierianalytiikka
      • Tiedetoiminta
    • Tietosuoja Fimlabissa
      • Evästeseloste
  • Usein kysyttyä
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa / Österbotten Muuta tai peruuta varaus
i

Suosittelemme maskin käyttöä laboratoriossa asioidessasi, mikäli sinulla on hengitystieinfektion oireita. Saavuthan laboratorioon vasta juuri ennen sinulle varattua aikaa.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin ma-pe klo 7-18)

Soita 010 808 515

Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin ma-pe klo 7-15)

Soita 06 213 1626 

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-pe klo 8-15)

Soita 010 808 525

Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Pohjanmaa: Selainlaboratorion käytössä muutoksia ja katkoja Fimlabin laboratoriojärjestelmän päivityksen 10.9.2022 jälkeen

Tulosta

9.9.2022

Päivitämme Pohjanmaan Effica Laboratorio-järjestelmän Lifecare Laboratory Standalone 1.0.4 versioon 10.9.2022 (lue tiedote tästä). Järjestelmäpäivityksen jälkeen Selainlaboratorion käyttö suoraan selaimen kautta ei enää ole mahdollista. Lisäksi Kunta-Eskon työpöytäintegraatio laboratoriojärjestelmään lakkaa tilapäisesti toimimasta päivityksen jälkeen.

Pahoittelemme muutoksista aiheutuvaa haittaa.

Esko -käyttäjät

  • Esko-järjestelmästä on toteutettu entisen kaltaiset työpöytäintegraatiot Lifecare Laboratorio -järjestelmään, laboratoriotutkimusten tilaamiseen ja -tulosten katseluun sekä veritilauksiin.
  • Työpöytäintegraation käyttäjillä täytyy olla päivityksen jälkeen voimassa oleva käyttäjätunnus myös Lifecare Laboratorio -järjestelmässä.
  • Päivityshetkellä voimassa olevien Esko-käyttäjien tunnukset luodaan Lifecare Laboratorio -järjestelmään automaattisesti osana laboratoriojärjestelmän päivitysprojektia.
  • Päivityksen jälkeen uusille Esko-käyttäjille täytyy aiemmasta poiketen hakea Lifecare Laboratorio-tunnukset. Tämä tehdään 2M-IT:n palvelukanavan kautta.
  • Järjestelmäpäivityksen myötä Selainlaboratorion työasemakohtaisten asetusten määritys muuttuu aiemmasta. Liitteenä ohje ”Asetukset selainlabrassa”.
    • Suosittelemme käyttäjille ohjeessa mainittujen ”Oletustarratulostin”, ”Laboratorion päivystystarratulostin” sekä ”Hoitoyksikön tarratulostin” -kenttien arvojen tallentamista itselle muistiin ennen järjestelmäpäivitystä.

Kunta-Esko käyttäjät

  • Kunta-Eskon ja laboratoriojärjestelmän välinen työpöytäintegraatio lakkaa valitettavasti toistaiseksi toimimasta päivityksen yhteydessä. Laboratoriotutkimustulokset näkyvät yhä normaalisti omassa potilastietojärjestelmässä ja Kanta-arkistossa.
  • Kunta-Esko -järjestelmän ja päivitetyn laboratoriojärjestelmän välisen työpöytäintegraation käyttöönottamiseksi täytyy Kunta-Esko päivittää uudempaan versioon uudelle palvelinalustalle. Integraation uudelleenkäyttöönotosta ja sen aikataulusta tiedotetaan erikseen.
    • Myös Kunta-Eskon työpöytäintegraation käyttäjillä tulee päivityksen jälkeen olla voimassa oleva käyttäjätunnus Lifecare Laboratorio -järjestelmässä. Kunta-Esko käyttäjien tunnukset luodaan Lifecare Laboratorio -järjestelmään automaattisesti osana päivitysprojektia.
    • Työpöytäintegraation käyttöönoton jälkeen uusille Kunta-Esko käyttäjille täytyy hakea Lifecare Laboratorio-tunnukset 2M-IT:n palvelukanavan kautta.

Kotisairaanhoidon, kotisairaalan ja palvelukotien näytteenottokäyttäjät

Fimlabin ulkopuoliset käyttäjät eivät voi järjestelmäpäivityksen jälkeen enää ottaa näytteitä Selainlaboratoriolla (tarratulostus ei onnistu). Fimlabin ulkopuolinenkin näytteenotto siirtyy järjestelmäpäivityksen myötä käyttämään Lifecare Laboratorio -sovellusta. Järjestelmään kirjautuminen tapahtuu päivityksen jälkeen näiden käyttäjäryhmien osalta Citrixin kautta.

  • Kirjautuakseen järjestelmään Citrixin kautta, käyttäjät tarvitsevat VSHP AD- ja Citrix-tunnukset. Tunnukset haetaan käyttäjille 2M-IT:n palvelukanavan kautta VSHP-lomakkeella. Cirtix-kirjautuminen edellyttää tunnistautumista matkapuhelimen avulla, minkä vuoksi matkapuhelimen numero täytyy ilmoittaa käyttöoikeushakemuksessa. Lomakkeen ”Lisätiedot” -kenttään kirjoitetaan ”Tilataan myös VSHP Citrix-tunnukset. Puhelinnumero: *** *** ****”.
  • Käytettävällä työasemalla täytyy olla asennettuna Citrix-workspace app. Tarvittaessa kehotamme kääntymään työasemapalveluiden tuottajan puoleen asennuksen suorittamiseksi.
  • Kuten aiemmin Selainlaboratorioon, myös Lifecare Laboratorio -järjestelmään kirjautumiseen tarvitaan käyttäjätunnus. Päivitysprojekti siirtää Fimlabin ulkopuolisten näytteenottajien voimassa olevat käyttäjätunnukset uuteen järjestelmäversioon.
  • Päivityksen jälkeen uusille Fimlabin ulkopuolisille näytteenottokäyttäjille pitää hakea myös Lifecare Laboratorio -järjestelmän tunnukset 2M-IT:n palvelukanavan kautta.

Liite: Ohje – Asetukset selainlabrassa

Fimlab Tiedosta hyöty
Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003723925196
Operaattoritunnus: 003708599126
Välittäjä: OpenText Oy

YouTube Instagram Facebook LinkedIn Twitter Tilaa uutiskirje
Avainlippu Yhteiskunnallinen yritys FINAS T043