COVID-19 koronavirus

Sulje
Fimlab
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • UKK
  • Anna palautetta
FI
EN SV
FI
EN SV
A A
Asiakasneuvonta

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Huom. ei ajanvarausta tästä numerosta


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 


Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800


Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
Hae
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
Valikko
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Tuotekehitys
      • Tiedetoiminta
        • Vierianalytiikka
        • Laatu
      • Laboratoriotoiminta
      • Tietosuoja Fimlabissa
  • UKK
  • Anna palautetta
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa / Österbotten
Ajanvaraukset 30.4.2021 asti
Pohjanmaa / Österbotten
Ajanvaraukset 3.5.2021 alkaen
Muuta tai peruuta varaus
i

Suosittelemme vahvasti oman maskin tai suu-nenäsuojuksen käyttöä laboratoriossa asioidessasi. Saavuthan laboratorioon vasta juuri ennen sinulle varattua aikaa.

Huom. Ethän asioi laboratoriossa, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin ma-pe klo 7-18)

Soita 010 808 515


Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin ma-pe klo 7-15)

Soita 06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-to klo 8-16 ja pe klo 8-14)

Soita 010 808 525 


Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Näin valmistaudut toimenpiteeseen:

Lue ohjeet

Yksityisasiakkaiden laboratoriotulokset siirtyvät Kantaan 28.9.2020 alkaen

Tulosta

24.9.2020

Fimlab Laboratoriot Oy:ssa asioivien yksityisasiakkaiden laboratoriotulokset siirtyvät Kanta-palveluihin 28.9.2020 alkaen.

Kantaan tallentuvat yksityislääkärin lähetteellä tai ilman lähetettä OmaLabra™ -palvelusta tutkimuksia tilaavien asiakkaiden tiedot ja laboratoriotulokset. Omakannassa asiakas voi tarkastella näitä tietoja itse 1-2 arkipäivän kuluessa tulosten valmistumisesta. Kanta-arkistointi ei koske maksusitoumuksella asioivia asiakkaita.

Tutkimustulosten siirtyminen ja tarkastelu Omakannassa vaatii asiakkaan suostumuksen. Suostumuksen tiedonsiirtoon tekee asiakas itse Omakanta-palvelussa. Tutkimustietoja käsitellään luotettavasti ja turvallisesti. Tiedot on suojattu hyvin, ja ulkopuolinen ei voi nähdä tietoja ilman asiakkaan etukäteen antamaa lupaa.

Postitamme jatkossakin laboratoriotulosten vastauskirjeen ja laskun väestötietokannassa olevaan, Suomessa sijaitsevaan ensisijaiseen osoitteeseen. Mikäli asiakas on hyväksynyt Fimlabin sähköisten laskujen toimittajaksi OmaPosti-palvelussa, sähköinen vastauskirje toimitetaan sinne automaattisesti.

Kanta mahdollistaa sujuvan tiedon välittämisen

Jotta eri terveydenhuollon yksiköt näkevät asiakkaasta muualla kirjatut terveystiedot, on asiakkaan annettava suostumuksensa terveystietojensa käyttöön Omakannassa. Tietojen luovuttaminen mahdollistaa esimerkiksi laboratoriotutkimusten hyödyntämisen eri toimijoiden välillä. Kun tutkimustulokset ovat kaikkien asiakasta hoitavien ammattilaisten käytössä, vältytään päällekkäisiltä laboratoriokokeilta.

Mitä tehdä, jos tiedot eivät siirry tai niissä on virheitä?

Tutkimustulokset siirtyvät Omakantaan vain, jos asiakas on jossain vaiheessa saanut informoinnin Kanta-palveluista. Fimlab ei hallinnoi informointeja, kieltoja eikä suostumuksia. Informoinnin voi asiakas itse kuitata Omakannassa ja myös suostumukset ja kiellot hallitaan Omakannan kautta. Lisätietoa ja ohjeita: https://www.kanta.fi/fi/kansalaiset.

Jos laboratoriotiedoissa on virheitä, pyydämme asiakkaitamme ottamaan yhteyttä Fimlabin asiakasneuvontaan arkisin klo 8-16: 03 3117 4445

Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
OVT 003723925196, Basware Oyj (operaattorin tunnus BAWCFI22)

Tilaa uutiskirje