Fimlabin uudistunut verkkopalvelu parantaa tietojen löydettävyyttä, ketteröittää asiointia ja tukee sekä asiakaskokemusta että asiantuntijuutta tarjoamalla entistä monipuolisemmin tietoa. Uudistus palvelee sekä kuluttaja- että ammattilaisasiakkaita.
Verkkopalvelu on merkittävä osa Fimlabin asiakaskokemusta ja -palvelua. Kuukausittain verkkopalvelussa vierailee 100 000 kuluttajaa, joiden palveleminen on verkkopalvelu-uudistuksen ensisijainen tavoite. Uudistuksen tavoitteena oli tuoda verkkopalvelu sekä visuaalisesti että käytettävyydeltään nykyaikaiselle tasolle.
Fimlabin toimitilakonsepti on asiakaslähtöinen. Verkkopalvelu-uudistuksella myös verkkoasiointi haluttiin nostaa samalle tasolle asiakaskokemuksen suhteen. Verkkopalvelua voisikin luonnehtia Fimlabin digitaaliseksi toimipisteeksi.
Palvelut paremmin esille
Selkeä, moderni ja ilmeeltään raikas verkkopalvelu antaa jo nopealla vilkaisulla kokonaiskuvan Fimlabin laajasta palveluvalikoimasta ja tärkeät sisällöt on helppo löytää. Asiakaspalvelun kehittämisen ohella uudistuksen toinen tärkeä tavoite on ammattilaisasiakkaille suunnatun viestinnän kehittäminen. Uusi verkkopalvelu mahdollistaa aiempaa laajemman ja monipuolisemman sisällöntuotannon.
Tavoitteena entistä parempi asiakaskokemus
Uuden verkkopalvelun tärkein palvelukärki on ajanvaraus, josta halutaan tehdä mahdollisimman helppoa ja nopeaa. Uudistetun ota yhteyttä -osion ansiosta yhteydenotot kohdentuvat jatkossa oikein. Asiakkaita palvellaan myös laajennetulla usein kysytyt kysymykset -osiolla ja chatbot-asiakaspalvelurobotilla.
Sivuston palvelukorttirakenne mahdollistaa näytteenottopalveluihin liittyvien tietojen, kuten verikokeisiin valmistautumisohjeiden, löydettävyyden samoilta sivuilta. Kuluttajapuolelle on tehty myös uusi yleisimmät tutkimukset -osio, jonka avulla kuluttaja-asiakkaat saavat lisätietoja tutkimuksista ja viitearvoista selkokielisesti. Vanhalla sivustolla nämä tiedot löytyivät ainoastaan ammattilaisille suunnatusta ohjekirjasta.