COVID-19 koronavirus

SuljeSulje
Fimlab
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • UKK
  • Anna palautetta
Globe FI
EN SV
Globle FI
EN SV
A A
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
HakuHae
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
Valikko
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Laboratoriotoiminta
      • Laatu
      • Vastuullisuus
      • Tuotekehitys
      • Vierianalytiikka
      • Tiedetoiminta
    • Tietosuoja Fimlabissa
      • Evästeseloste
  • UKK
  • Anna palautetta
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa / Österbotten Muuta tai peruuta varaus
i

Ethän asioi laboratoriossa, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita. Suosittelemme maskin käyttöä laboratoriossa asioidessasi. Saavuthan laboratorioon vasta juuri ennen sinulle varattua aikaa.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin ma-pe klo 7-18)

Soita 010 808 515

Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin ma-pe klo 7-15) Soita 06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-pe klo 8-15.30) Soita 010 808 525 


Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Näin valmistaudut toimenpiteeseen:

Lue ohjeet

Fimlab on myös teknologian moniosaaja

Tulosta

3.1.2022

Fimlab tunnetaan monipuolisten laboratoriopalveluiden tarjoajana. Laboratorion prosessien taustalla vaikuttaa merkittävä määrä teknologiaa ja ohjelmistoja. Niiden ylläpidosta ja kehittämisestä vastaa Fimlabin ammattitaitoinen tietohallinto-osasto.

Fimlabin IT-projektijohtaja Tarmo Jukarainen kutsuu työnantajaansa teknologiayritykseksi. Fimlab on myös IT-osaamisen huipputalo, joka kehittää itse omia ohjelmistoja ja teknologiaa, joita laboratorioissa ja näytteenottoprosessissa hyödynnetään.

Kaikki Fimlabin IT-osaaminen ja kehitysprojektit nojautuvat vahvasti Fimlabin visioon ja strategiaan. Tekemisen ytimessä on jatkuva uudistuminen.

– Tehtävämme on varmistaa Fimlabin toimintavarmuus, tukea esimerkiksi sovellusten käyttäjiä ja ylläpitää sekä kehittää erilaisia toimintoja. Kaikki IT:n tekeminen tuottaa lisäarvoa, joka tähtää asiakastyytyväisyyden parantamiseen, Jukarainen kuvailee.

Kun Fimlab siirtyy uusiin järjestelmiin tai yritys laajenee ja ohjelmisto otetaan käyttöön uudessa toimipisteessä, IT:llä on prosessissa tärkeä rooli. Yrityksen voimakas kasvuvaihe ja toimintakulttuurin kehittyminen on vaikuttanut myös siihen, miten tietojärjestelmiä hallinnoidaan, jalkautetaan ja uudistetaan.

– IT liittyy kaikkiin Fimlabin prosesseihin, tilaustenhallinnasta eli lähetteistä näytteenottopalveluihin ja diagnostiikkaan sekä tulosten välitykseen. Työssämme on monta kerrosta: omia järjestelmiä ja teknologiaa, kumppaneilta hankittuja järjestelmiä, eri järjestelmien integraatioita ja viestiliikennettä, palvelimia ja tietokantoja sekä tietoturva-asioita. Pyöritämme laajaa ekosysteemiä, jossa avainasemassa ovat osaava henkilöstö ja toimivat kumppanuudet muiden toimijoiden kanssa, Jukarainen kertoo.

Sujuva asiakaskokemus tietohallinnon ponnistelujen tavoitteena

Tietohallinto-osastolla on yleensä käynnissä useita kehitysprojekteja samanaikaisesti. Projekteja on laidasta laitaan ja niiden etenemistä seurataan tiiviisti. Tekeminen on harvinaisen monipuolista ja tarjoaa myös hienoja mahdollisuuksia työntekijöille ja harjoittelijoille.

– Emme Fimlabissa ainoastaan päivitä laboratorioiden järjestelmiä, vaan uudistamme koko laboratorion tapaa toimia. Me emme voi vain ylläpitää samaa vuodesta toiseen, vaan laboratoriokentän muutoksien myötä myös meidän tulee kehittyä koko ajan, Fimlabin kehitysjohtaja Esa Kärkäs sanoo.

Fimlabin käyttämien järjestelmien läpi kulkee vuosittain yli 20 miljoonaa tutkimusta, mikä tarkoittaa valtavaa datamäärää. Kuluttajille järjestelmän onnistunut digitalisaatio näkyy, kun tutkimusten tulokset saapuvat omaan matkapuhelimeen tekstiviestillä pian näytteenoton jälkeen.   

– Sujuva asiakaskokemus on myös IT:n ponnisteluiden tavoitteena. Yhteistyömme muiden Fimlabin ammattilaisten kanssa on tärkeää, jotta kokonaisuus toimii. Tietohallinto-tiimissä toimiminen vaatii hyviä kommunikointitaitoja ja etsimmekin koko ajan riveihimme uusia moniosaajia, Kärkäs summaa.

Liittyvät artikkelit

28.6.2022 • Artikkelit

YAMK-tutkinto antoi eväät laboratoriotyön kehittämiseen

Fimlabin asiantuntijahoitaja Kirsi Soppa ja laboratoriohoitaja Tiina Hakala saivat viime syksynä päätökseen ylemmät ammattikorkeakouluopintonsa Tampereen ammattikorkeakoulussa. Kliinisen asiantuntijan opintolinjalta valmistuneet Soppa ja Hakala ovat...

8.6.2022 • Ajankohtaista

Uutta: Fimlab-mobiilisovellus on julkaistu Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen asiakkaiden käyttöön

Fimlab-mobiilisovellus on nyt julkaistu Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen kuluttaja-asiakkaillemme. Fimlabin näytteenottotoimipisteiden asiakkaat Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä voivat nyt tarkastella yleisimpien laboratoriotutkimustensa tuloksia omasta...

3.6.2022 • Artikkelit

Fimlabin, Tredun ja TAMKin yhteistyö mahdollistaa tehokkaan näytteenottokoulutuksen

Tampereen seudun ammattiopisto Tredun, Tampereen ammattikorkeakoulun ja Fimlabin yhteistyössä toteuttama näytteenottokoulutus antaa lähihoitajille monipuoliset eväät näytteenottajan tehtäviin. Kun Mari Vattula aikoinaan valmistui peruskoulusta, hän...

20.5.2022 • Ajankohtaista

Österbotten: Förändringar i verksamhetspunkternas öppethållningstider under sommaren 2022

Bottenhavets laboratorium (Kristinestad) öppet 4. – 31.7. må-fre kl 7.30 – 13 Lillkyro laboratorium stängt 20.6. – 14.8. Korsnäs laboratorium stängt 20.6. – 14.8. Korsholms byaprovtagningar (Solf, Helsingby, Kvevlax och Replot)...

Fimlab Tiedosta hyöty
Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003723925196
Operaattoritunnus: 003708599126
Välittäjä: OpenText Oy

YouTube Instagram Facebook LinkedIn Twitter Tilaa uutiskirje
Avainlippu Yhteiskunnallinen yritys FINAS T043