COVID-19 koronavirus

Sulje
Fimlab
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • UKK
  • Anna palautetta
FI
EN SV
FI
EN SV
A A
Asiakasneuvonta

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Huom. ei ajanvarausta tästä numerosta


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 


Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800


Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
Hae
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
Valikko
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Tuotekehitys
      • Tiedetoiminta
        • Vierianalytiikka
        • Laatu
      • Laboratoriotoiminta
      • Tietosuoja Fimlabissa
  • UKK
  • Anna palautetta
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa / Österbotten
Ajanvaraukset 30.4.2021 asti
Pohjanmaa / Österbotten
Ajanvaraukset 3.5.2021 alkaen
Muuta tai peruuta varaus
i

Suosittelemme vahvasti oman maskin tai suu-nenäsuojuksen käyttöä laboratoriossa asioidessasi. Saavuthan laboratorioon vasta juuri ennen sinulle varattua aikaa.

Huom. Ethän asioi laboratoriossa, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin ma-pe klo 7-18)

Soita 010 808 515


Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin ma-pe klo 7-15)

Soita 06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-to klo 8-16 ja pe klo 8-14)

Soita 010 808 525 


Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Näin valmistaudut toimenpiteeseen:

Lue ohjeet

Helppo ja nopea näytteenotto lähellä sinua

Tulosta

20.2.2019 • Tiedote päivitetty: 19.9.2019

Miltä kuulostaisi näytteenotossa pikaisesti piipahtaminen juuri silloin, kun sinulle sopii? Ei jonoja, ei ilmoittautumista. Onnistuu!

Fimlabissa tunnistettiin tarve kokonaan uudenlaiselle, nopealle näytteenotossa käväisylle. Ideoinnin pohjalta syntyi uusi helpon ja nopean näytteenoton konsepti Nopsa.

Nopsa-pisteellä näytteenottoon tuleva asiakas asioi ketterästi jonottamatta ja aikaa varaamatta. Toiminnan helppous perustuu puoliavoimeen palveluun, jossa näytteenotto tapahtuu avoimessa vastaanottotilassa sijaitsevissa Nopsa-pisteissä. Näytteet otetaan kevytrakenteisten seinäkkeiden suojissa ja henkilöllisyys varmistetaan äänettömästi Kela-korttia näyttämällä.

– Nopsa-palvelun pilottiversio on ollut käytössä Fimlabin Tullinkulman laboratoriossa. Saamamme palaute on ollut yksinomaan positiivista, kertoo Fimlabin palvelujohtaja Anu Mustila.

Asiakaslähtöistä palvelua

Vaikka asiakkaan ei tarvitse ennalta varata aikaa näytteenottoon, on lähete kuitenkin oltava valmiina. Tämän jälkeen riittää, että asiakas saapuu Nopsa-palvelupisteelle itselleen sopivana aikana. Kun Nopsa-pisteessä palaa vihreä valo, on palvelupiste vapaa. Tällöin asiakas menee palvelupisteeseen ja valmistautuu: riisuu päällysvaateensa, istuutuu näytteenottotuoliin, käärii hihansa ja ottaa Kela-kortin esille. Laboratoriohoitajat palvelevat asiakkaita sitä mukaa, kun nämä ovat valmistautuneet. Näytteenoton jälkeen asiakas poistuu omassa tahdissaan ja vapauttaa palvelupisteen seuraavalle.

– Nopsa-pisteessä asiointi on aina vapaaehtoista. Valittavana on yhä edelleen myös perinteisempi tapa, jossa asiointi tapahtuu erillisessä huoneessa ajan varaamalla tai vuoronumerolla jonottamalla, Mustila toteaa.

Nopsa-palvelupisteet on tarkoitettu vain verinäytteiden ottoon. Esimerkiksi sydänfilmit, nieluviljelyt ja kotoa tuotavat näytteet hoidetaan edelleen perinteisen näytteenoton puolella.

Virallisesti uusi Nopsa-konsepti otettiin käyttöön uudessa toimipisteessämme, Fimlab Kuninkaankulmassa Tampereella 21.1.2019.

Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
OVT 003723925196, Basware Oyj (operaattorin tunnus BAWCFI22)

Tilaa uutiskirje