COVID-19 koronavirus

SuljeSulje
Fimlab
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • UKK
  • Anna palautetta
Globe FI
EN SV
Globle FI
EN SV
A A
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
HakuHae
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
Valikko
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Laboratoriotoiminta
      • Laatu
      • Vastuullisuus
      • Tuotekehitys
      • Vierianalytiikka
      • Tiedetoiminta
    • Tietosuoja Fimlabissa
      • Evästeseloste
  • UKK
  • Anna palautetta
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa / Österbotten Muuta tai peruuta varaus
i

Ethän asioi laboratoriossa, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita. Suosittelemme maskin käyttöä laboratoriossa asioidessasi. Saavuthan laboratorioon vasta juuri ennen sinulle varattua aikaa.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin ma-pe klo 7-18)

Soita 010 808 515

Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin ma-pe klo 7-15) Soita 06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-to klo 8-16 ja pe klo 8-14) Soita 010 808 525 


Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Näin valmistaudut toimenpiteeseen:

Lue ohjeet

Palvelupäällikkö huolehtii, että laboratorion arki rullaa sujuvasti

Tulosta

28.9.2021 • Tiedote päivitetty: 20.9.2021

Fimlab tarjoaa laboratoriopalveluita yli sadassa toimipisteessä Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla. Näytteenoton arki on toisinaan hektistä, mutta positiivinen palaute motivoi työntekijöitä.

Sadat näytteenottajat palvelevat Fimlabin asiakkaita päivittäin useissa eri toimipisteissä. Näytteenottajien työpäivä alkaa tavallisesti tulevan päivän läpikäynnillä. Hoitajat varmistavat, onko tiedossa esimerkiksi jotain poikkeuksellista, kuten erikoistutkimuksia. Jokaisella työntekijällä on päivän aikana oma roolinsa, mutta työt hoidetaan yhteisvastuullisesti.

Näytteenottajien päivä koostuu yleensä asiakaspalvelusta ja näytteenotosta. Näytteet pakataan lähetettäväksi eteenpäin, minkä lisäksi työtehtäviin voi kuulua vaikkapa saapuvan tavaran purkua tai tarvikkeiden pakkaamista ammattilaisasiakkaille. Joissakin toimipisteissä tehdään lisäksi potilastutkimuksia ja näytteiden analysointia. Jotta arki sujuisi mahdollisimman jouhevasti, laboratorion työntekijöiden tukena toimii palvelupäällikkö.

Yksi Fimlabin pohjoisen toimialueen kolmesta palvelupäälliköstä on Tarja Tick-Sinkkilä. Hänen tehtävänään on huolehtia siitä, että palvelu pelaa niin kuluttaja-asiakkaiden kuin ammattilaisasiakkaidenkin kohdalla. Tiivis yhteistyö näytteenottajien kanssa on avainasemassa.

– Teen kaikkeni, jotta hoitajien työ sujuisi ongelmitta. Huolehdin tehtävänjaosta ja ratkon erilaisia ongelmatilanteita, jotta hoitajat voivat keskittyä olennaiseen. Pyrin olemaan heille tukena ja apuna tilanteen vaatimusten mukaan. Tämä vaatii meiltä kaikilta vuorovaikutustaitoja ja avoimuutta, Tick-Sinkkilä kuvailee.

Fimlabilla hyvä maine työnantajana

Palvelupäällikön arki pitää sisällään niin suunnittelua kuin käytännön ongelmien ratkomista. Jos toimipisteen resurssit ovat esimerkiksi joskus vajaat, Tick-Sinkkilä saattaa käydä keskustelemassa vuoroaan odottavien asiakkaiden kanssa ennen varsinaista näytteenottoa.

– Kun kerromme asiakkaille, että aikataulu on viivästynyt, negatiivinen palaute hoitajille vähenee merkittävästi.

Pääasiallisesti näytteenottajien saama palaute on positiivista. Palaute tulee yleensä suoraan asiakkailta näytteenoton yhteydessä. Myös vahva luottamus kollegoihin ja koko työyhteisöön motivoi työntekijöitä. Fimlabin maine hyvänä työnantajana on kiirinyt myös niin, että jo työhakemuksessa joku saattaa mainita sen.

– Kun luen työhakemuksen, josta huokuu aito tahto päästä mukaan juuri meidän tiimiimme, tiedän tehneeni myös omalta osaltani työni hyvin, Tick-Sinkkilä sanoo.

Opiskelijaohjauksella merkittävä rooli laboratorion arjessa

Rekrytoinnista puhuttaessa katse kääntyy opiskelijoihin. Opiskelijoilla ja opiskelijanohjauksella on Tarja Tick-Sinkkilän mukaan koko ajan merkittävämpi rooli Fimlabin ja laboratorioiden arjessa juuri rekrytoinnin näkökulmasta.

– Opiskelijaohjaus on meillä luonteva ja tärkeä osa arkea. Kun opiskelijat on otettu vastaan hyvin, he kokevat olevansa osa Fimlabin tiimiä ja tulevat myöhemmin mielellään töihin meille, Tick-Sinkkilä kertoo.

Onnistuneesta opiskelijanohjauksesta on kiittäminen Fimlabin motivoituneita opiskelijavastaavia. Fimlabissa opiskelija saa käytännössä saman perehdytyksen kuin uusi työntekijä. Lisäksi opiskelijoiden henkilökohtaiset oppimistavoitteet tehdään kaikille tutuiksi, ja palautetta annetaan säännöllisesti.

– Haluamme tarjota mahdollisimman hedelmällisen harjoittelun jokaiselle opiskelijalle, Tick-Sinkkilä toteaa.

Fimlabin työntekijöille on tarjolla monenlaisia mahdollisuuksia kehittyä ja muokata työstä itselle mieluisaa. Tarjolla on säännöllisesti esimerkiksi erilaisia vastuutehtäviä, asiantuntijatehtäviä ja pilotointimahdollisuuksia. Jos intoa vain löytyy, työntekijälle voi olla tarjolla jotain uutta ja erilaista.

– Kerron erilaisista mahdollisuuksista työntekijöille ja välitän myös heidän toiveensa eteenpäin.

Palvelupäällikkö Minna Mäkinen kertoo työstään – katso video!

Liittyvät artikkelit

20.5.2022 • Ajankohtaista

Österbotten: Förändringar i verksamhetspunkternas öppethållningstider under sommaren 2022

Bottenhavets laboratorium (Kristinestad) öppet 4. – 31.7. må-fre kl 7.30 – 13 Lillkyro laboratorium stängt 20.6. – 14.8. Korsnäs laboratorium stängt 20.6. – 14.8. Korsholms byaprovtagningar (Solf, Helsingby, Kvevlax och Replot)...

20.5.2022 • Ajankohtaista

Toimipisteiden poikkeavat aukioloajat kesällä 2022

Pirkanmaa: Juupajoki Juupajoen laboratorio suljettu 27.6. – 31.7. Jämsän ja Kuhmoisten alue Länkipohjan laboratorio suljettu 20.6. – 31.7. Kuoreveden laboratorio suljettu 27.6. – 31.7. Koskenpään laboratorio suljettu 20.6. – 31.8....

17.5.2022 • Ajankohtaista

Keski-Suomi: Muutos Sairaala Novan laboratorion näytteenottopalvelussa 1.6.2022 alkaen – kiireetön verikoe- ja EKG-otto edellyttävät ajanvarausta

Yhtenäistämme toimipisteidemme näytteenottopalveluja Keski-Suomen alueella. Keskiviikosta 1.6.2022 alkaen myös Sairaala Novan näytteenottotoimipisteessä normaali kiireetön verikoe- ja EKG-näytteenotto edellyttää aina ajanvarausta.  Asiakas...

10.5.2022 • Artikkelit

24/7-laboratorioissa tehdään analytiikkaa ympäri vuorokauden

Fimlabilla on viisi keskussairaaloiden yhteydessä toimivaa 24/7-laboratoriota, jotka ovat aina avoinna. Tampereen, Vaasan, Hämeenlinnan, Jyväskylän ja Lahden laboratorioissa työskentelee noin 200 kolmivuorotyötä tekevää fimlabilaista. Vaikka...

Fimlab Tiedosta hyöty
Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003723925196
Operaattoritunnus: 003708599126
Välittäjä: OpenText Oy

YouTube Instagram Facebook LinkedIn Twitter Tilaa uutiskirje
Avainlippu Yhteiskunnallinen yritys FINAS T043