COVID-19 koronavirus

Sulje
Fimlab
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • UKK
  • Anna palautetta
FI
EN SV
FI
EN SV
A A
Asiakasneuvonta

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Huom. ei ajanvarausta tästä numerosta


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 


Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800


Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
Hae
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
Valikko
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Tuotekehitys
      • Tiedetoiminta
        • Vierianalytiikka
        • Laatu
      • Laboratoriotoiminta
      • Tietosuoja Fimlabissa
  • UKK
  • Anna palautetta
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa / Österbotten Muuta tai peruuta varaus
i

Suosittelemme vahvasti oman maskin tai suu-nenäsuojuksen käyttöä laboratoriossa asioidessa.

Huom. Ethän asioi laboratoriossa, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin klo 7-18)

Soita 010 808 515


Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin klo 7-15)

Soita 06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-to klo 8-16 ja pe klo 8-14)

Soita 010 808 525 


Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Näin valmistaudut toimenpiteeseen:

Lue ohjeet

Uudistuva ajanvarausohjelma palvelee entistä monipuolisemmin

Tulosta

13.2.2020 • Tiedote päivitetty: 14.2.2020

Fimlabin ajanvarausjärjestelmä uudistui tammikuussa Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa. Nyt ajanvaraaminen tutkimuksiin on entistä helpompaa ja joustavampaa.

Ajanvaraukset Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella maaliskuun alusta alkaen tehtäviin laboratoriotutkimuksiin on tehty tammikuun alusta saakka Fimlabin uuden Vihta-ajanvarausjärjestelmän kautta. Helmikuun loppuun asti ajoittuvat varaukset hoituvat vielä normaalisti nykyisen järjestelmän kautta. Kanta-Hämeessä ja Päijät-Hämeessä uusi järjestelmä on otettu käyttöön jo aiemmin, joten jatkossa sama ajanvarausohjelma on käytössä kaikissa Fimlabin toimipisteissä.

– Uusi ajanvarausohjelma on huomattavasti joustavampi ja palvelevampi. Muutoksiin on jatkossa helppo reagoida ajantasaisesti ja ajanvaraukset hoitoyksikköjen välillä onnistuu helposti toimipisteen sijainnista riippumatta, Fimlabin kehityspäällikkö Nina Isomäki kertoo.

Omien tunnusten avulla asiakkaan on myös aiempaa helpompaa tarkastella varattuja aikoja ja tarvittaessa muuttaa varausta.

Uudessa järjestelmässä potilasasiakas voi luoda itselleen käyttäjätilin, jolloin ajanvaraukset hoituvat näppärästi esitäytettyjen tietojen avulla. Omien tunnusten avulla potilasasiakkaan on myös aiempaa helpompaa tarkastella varattuja aikoja ja tarvittaessa muuttaa varausta. Aikaa varatessa uusi ohjelma myös kertoo, missä toimipisteessä lähetettä vastaava tutkimusaika on ensimmäisenä vapaana.

Itseilmoittautuminen sujuvoittaa palvelua

Jatkona ajanvarausohjelman uudistumiselle laboratorioissa otetaan käyttöön itseilmoittautuminen. Laitteiden asennus aloitetaan kevään aikana ja asennukset jatkuvat vielä syksyllä 2020. Jatkossa asiakas ilmoittautuu laboratorioon saapuessaan itseilmoittautumisautomaatilla. Samalta automaatilta asiakas saa tarvittaessa myös vuoronumerolapun asiointia varten. Vuoronumerolla asioinnin laajuus vaihtelee toimipisteittäin.

– Kun asiakas on ilmoittautunut, myös näytteenottaja tietää asiakkaan saapuneen. Näin vältetään turhat kutsumiset ja odottelut. Päivystysasiakkaita palvellaan edelleen saapumisjärjestykseen perustuvalla vuoronumerojärjestelmällä, toteaa Isomäki.

Vahva tunnistautuminen tulossa loppuvuonna

Ajanvarausohjelmauudistus jatkuu vuoden kuluttua vielä toisella vaiheella, jossa ohjelmaan liitetään vahva tunnistautuminen. Vahvan tunnistautumisen myötä järjestelmä pystyy tarkistamaan asiakkaalle laaditun lähetteen ja tarjoamaan sen pohjalta tutkimukseen soveltuvaa aikaa ja valmistautumisohjeita. Vahvan tunnistautumisen käyttöönotto tulee Isomäen mukaan muuttamaan ajanvarausta merkittävästi palvelevampaan suuntaan.

Vahvan tunnistautumisen myötä järjestelmä pystyy tarkistamaan asiakkaalle laaditun lähetteen ja tarjoamaan sen pohjalta tutkimukseen soveltuvaa aikaa ja valmistautumisohjeita.

– Se, että asiakas saa ohjelman avulla varattua itselleen heti oikean mittaisen ja oikeaan kellonaikaan ajoittuvan tutkimusajan sekä hyvät valmistautumisohjeet, tukee tutkimusten onnistumista. Myös lähetteen puuttuminen huomataan jatkossa jo varausta tehdessä, ja turhilta käynneiltä vältytään. Asiakkaiden ohella myös ammattilaiset ovat tyytyväisiä, kun asiakkaat tulevat palvelluiksi suunnitelman mukaisesti.

Fimlabin uuteen ajanvarausjärjestelmään ohjaudutaan totuttuun tapaan Fimlabin internetsivujen kautta (www.fimlab.fi/ajanvaraus), tai suoraan osoitteesta fimlab.vihta.com. Ajanvaraussivustolla ohjeistetaan käyttäjää yksityiskohtaisesti ajanvarauksen tekemisessä.

Liittyvät artikkelit

4.12.2020 • Artikkelit

Fimlabin asiakaspalvelussa on tehty isoja ponnistuksia

Koronapandemia on haastanut Fimlab Laboratorioiden asiakaspalvelua kehittymään ennennäkemättömällä vauhdilla ja volyymilla. Samaan aikaan tavanomainen palvelutuotanto ja toiminnan kehittämistyö ovat pyörineet katkeamatta. Korona ja siitä seuranneet tarpeet palvelutuotannon mukauttamiselle ovat olleet kuluvana vuonna asiakaspalvelun leimallisimpia prioriteetteja Fimlabissa. Koronanäytteenotto käynnistettiin laboratorion toimintana... lue lisää →

4.9.2020 • Artikkelit

Fimlabin näytteenottoon ilmoittaudutaan jatkossa itseilmoittautumisautomaatilla

Fimlabin näytteenottolaboratorioissa ympäri Suomen otetaan käyttöön itseilmoittautumisautomaatit. Itseilmoittautumislaitteiden avulla Fimlab pystyy sujuvoittamaan näytteenottoprosessia ja samalla asiakkaan tietosuoja paranee. Fimlabin uusilla itseilmoittautumislaitteilla ilmoittaudutaan jatkossa kaikkiin näytteenottopalveluihin eli sekä ajanvarausajalle että vuoronumeropalveluihin. Ilmoitusautomaatti tulostaa asiakkaalle kuitin, joka sisältää varauksen tiedot ja asiakkaan palvelunumeron.... lue lisää →

Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa , Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 100 toimipisteessä noin 1100 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
OVT 003723925196, Basware Oyj (operaattorin tunnus BAWCFI22)