COVID-19 koronavirus

SuljeSulje
Fimlab
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
  • UKK
  • Anna palautetta
Globe FI
EN SV
Globle FI
EN SV
A A
Asiakasneuvonta Nuoli alaspäin

Asiakasneuvonta
(Arkisin klo 8-16)

03 3117 4445

Ei tutkimustulostiedustelua tai ajanvarausta.
Ajanvaraukseen »


Pohjanmaan alueen asiakasneuvonta
(Arkisin 7-15)

06 213 1626

Hedelmöityshoitolaboratorio
(Sperma-analyysin ajanvaraus ja asiakasneuvonta)

010 808 525 

Ammattilaisille
(Arkisin klo 7-16)

03 311 77800
Kaikki yhteystiedot
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
HakuHae
Hae
Nopsa-palvelupisteet
Näytä Nopsa-palvelupisteet
Generic filters
Valikko
  • Palvelut
    • Palvelut kuluttajille
    • Palvelut ammattilaisille
  • Ajankohtaista
  • Toimipisteet & aukioloajat
  • Meille töihin
  • Ota yhteyttä
  • Tiede ja kehitys
  • Medialle
  • Yritys
    • Hallitus ja johto
    • Palvelutoiminta
      • Laboratoriotoiminta
      • Laatu
      • Vastuullisuus
      • Tuotekehitys
      • Vierianalytiikka
      • Tiedetoiminta
    • Tietosuoja Fimlabissa
      • Evästeseloste
  • UKK
  • Anna palautetta
Sulje×

Varaa aika netissä

Pirkanmaa Kanta-Häme Keski-Suomi Päijät-Häme Pohjanmaa / Österbotten Muuta tai peruuta varaus
i

Ethän asioi laboratoriossa, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita. Suosittelemme maskin käyttöä laboratoriossa asioidessasi. Saavuthan laboratorioon vasta juuri ennen sinulle varattua aikaa.

Varaa aika puhelimitse

Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Päijät-Häme
(Arkisin ma-pe klo 7-18)

Soita 010 808 515

Pohjanmaa / Österbotten
(Arkisin ma-pe klo 7-15) Soita 06 213 1626


Hedelmöityshoitolaboratorio
(Ma-pe klo 8-15.30) Soita 010 808 525 


Asiakas maksaa puhelusta teleoperaattorille seuraavilla periaatteilla:

  • suomalaisesta lankaliittymästä soitettaessa peritään paikallisverkkomaksu (pvm)
  • suomalaisen puhelinyhtiön matkapuhelinliittymästä Suomessa soitettaessa peritään matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori

Puhelujen tarkka hinta määräytyy asiakkaan puhelinyhtiön kanssa tekemän liittymäsopimuksen perusteella.

Näin valmistaudut toimenpiteeseen:

Lue ohjeet

Vierellä on hyvä osaaja

Tulosta

23.4.2018 • Tiedote päivitetty: 19.9.2019

Uudenlainen arki on tuonut jouhevuutta työterveyshuollon palveluihin. Finlan hoitajilla on tukenaan Fimlabin osaaminen. Mikä tahansa apu järjestyy.

 – Yhteistyö on luontevaa. Enää ei edes muista, miten asiat aiemmin menivätkään.

Näin tuumivat työterveyshoitaja Päivi Kainulainen ja sairaanhoitaja Terhi Helander ykskantaan Finla Työterveys Oy:n ja Fimlabin yhteistyöstä. Hoitajavetoisen työterveyshuollon ammattilaiset osaavat miettiä asiakkaalle työterveyden kannalta tarvittavia laboratoriokokeita. Osa vahvuutta on aina konsultoitavissa oleva työlääketieteeseen erikoistunut lääkäri.

 – Hoitaja voi vastaanotolla määrätä laboratoriotutkimuksia rajoitetusti, ja aina tarvittaessa hän konsultoi työterveyslääkäriä. Hyvän hoidon alkuun pääsee nopeasti hoitajankin määräyksestä, Terhi Helander sanoo. 

Asiakkaalle sujuva palvelu

 – Saamme tarvittaessa puhelimitse nopeasti ohjeita. Välineiden ja tarvikkeiden tilaus sujuu mutkattomasti, he kuvailevat arkea sujuvoittavaa kumppanuutta Fimlabin kanssa.

Mäntässä Fimlabin laboratorio sijaitsee alle kilometrin päässä Finlan toimipisteestä. Hoitajat kehuvat toimipisteiden välistä täsmällistä lähettipalvelua. Potilaiden tulosten tarkastelu ja lähetteiden teko onnistuvat mukavasti yhteen toimivien potilastietojärjestelmien kautta.

 Vaikka toiminnan muutokseen ollaankin Finlassa tyytyväisiä, ei perehdytykseen voi Kainulaisen ja Helanderin mielestä milloinkaan varata liialti aikaa. Asiakkaille muutokset näyttäytyvät jouhevana palveluna.

– Meillä on moni palvelu saman katon alla: sairaanhoitajan ja työterveyshoitajan palvelut, näytteenotto, työterveyslääkärin ja työfysioterapeutin vastaanotot. Lisäksi meillä on työpsykologin vastaanotto viikoittain. Asiakkaille tämä on turvallinen reitti hyvään hoitoon. Laboratoriokokeiden vastaukset tulevat nopeasti eikä vastaanottoaikoja tarvitse siirrellä vastausten odottamisen takia. Meillä on hyvä osaaja vierellä, Kainulainen sanoo.

Fimlabin palvelupäällikkö Marjatta Paavilainen on samaa mieltä.

– Yhteistyö on sujunut todella hyvin. Olemme Fimlabissa myös oppineet paljon ja kehittäneet prosesseja entistä asiakaslähtöisemmiksi, kiitos Finlan.

Fimlab Tiedosta hyöty
Anna palautetta

FIMLAB LABORATORIOT OY

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Fimlab Laboratoriot Oy on FINAS -akkreditointipalvelun akkreditoima testauslaboratorio (akkreditointitunnus T043), akkreditointivaatimus SFS-EN ISO/IEC 15189 :2013.

Tietosuoja Fimlabissa

YHTEYSTIEDOT

Y-Tunnus: 2392519-6

Asiakaspalvelu
puh. 03 3117 4445

Hallinto
PL66, 33013 FIMLAB

Arvo Ylpön katu 4, 33520 TAMPERE

Sähköposti
etunimi.sukunimi@fimlab.fi

LASKUTUSOSOITE

Verkkolaskut
Verkkolaskuosoite: 003723925196
Operaattoritunnus: 003708599126
Välittäjä: OpenText Oy

YouTube Instagram Facebook LinkedIn Twitter Tilaa uutiskirje
Avainlippu Yhteiskunnallinen yritys FINAS T043